kobieta pracująca

Jaki jest koszt prowadzenia sklepu internetowego?

Cena prowadzenia sklepu internetowego może być mniejsza lub większa, jednakże nie da się całkowicie uniknąć kosztów. Tak więc samo posiadanie pomysłu na biznes i założenie e-sklepu to dopiero początek. Utrzymanie sklepu kosztuje, a na wysokość wydatków wpływa wiele czynników. Najwięcej środków pochłonie z pewnością uruchomienie działalności, ale w celu oszacowania kosztów, należy przygotować biznesplan. Dzięki temu łatwiej będzie rozplanować budżet.

Jednorazowe koszty

Niektóre wydatki są jednorazowe, a inne stałe i miesięczne. W przypadku tych pierwszych chodzi przede wszystkim o stworzenie sklepu internetowego. Zaprojektować stronę www można samodzielnie, jeśli posiada się wiedzę z tego zakresu, czyli w przypadku znania się na programowaniu. Można też zlecić wykonanie e-sklepu profesjonalnej firmie, co oczywiście kosztuje i to nie mało. Konieczne staje się wydanie pieniędzy na zakup skryptu i projektu logotypu oraz na oprogramowanie, stworzenie regulaminów i umów, zaprojektowanie layoutu czy zrobienie zdjęć produktowych. Dochodzą jeszcze koszty przejazdów i rozmów telefonicznych. Można mocno ograniczyć owe wydatki, decydując się na skorzystanie z opcji e-sklepu na abonament. Wówczas wystarczy zarejestrować sklep i wybrać konkretny pakiet. Dzięki temu rozwiązaniu można uruchomić sklep online już po kilkunastu sekundach.

W artykule: Jak wybrać platformę sklepu internetowego? znajdziesz więcej informacji na tematy wyboru najlepiej platformy sklepów internetowych na abonament.

Miesięczny koszt prowadzenia sklepu internetowego

Niezależnie od tego, czy dany sklep już funkcjonuje czy też nie przynosi jeszcze zysków, miesięczne opłaty są koniecznością. Mogą być one różne, ale na miesięczne koszty utrzymania e-sklepu mogą składać się materiały biurowe, ubezpieczenie lokalu i towarów, usługi prawnicze, utrzymanie strony www, księgowość, abonament, Internet, media, marketing, reklamacje, wynajem, wynagrodzenie pracowników. Są więc koszty stałe i operacyjne. Koszty związane z ZUS-em, hostingiem, domeną, serwerem, sprzętem, pozycjonowaniem, marketingiem, wydrukiem nalepek i materiałów do pakowania. Przedsiębiorca ponosi także koszty zwrotu towarów, reklamacji czy chociażby koszty związane ze zniszczeniem produktów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *